איך לתכנן מטבח נכון

מטבח לבן

לתכנן מטבח זו חוויה מרגשת, ויחד עם זאת מלווה המלאכה הגדולה. גם אם מדובר בשיפוץ או במטבח חדש לבית, וגם אם מדובר במטבח פרובנס אפור או מטבח מודרני לבן, מטבח קטן או מטבח גדול. כשתתחילו לתכנן את המטבח, יפרש בפניכם עולם שלם של עיצוב מגוון ויפהייפה, עם צבעים וחומרים שישתלבו כולם ביחד בשביל אותה מטרה: יצירת מטבח מרהיב וחלומי כמו שרק דמיינתם. אז מאיפה בכלל מתחילים? כל המידע במאמר הבא.

רשימת מכולת מהחלומות

השלב הראשון הוא, כשאתם עומדים ומסתכלים על המטבח הנוכחי שלכם, חשוב להבין לאיזו תוצאה הייתם רוצים להגיע במטבח החדש. לשם כך, תשאלו את עצמכם שאלות כמו: האם הייתם רוצים יותר מקום לאחסון? האם המטבח מספיק מואר? האם הייתם רוצים משטח עבודה נוסף כמו אי? עם התשובות תייצרו מעין רשימת מכולת שתכנס את כל החלומות הכי פרועים שלכם כשאתם מדמיינים את המטבח החדש. יש כל מיני פתרונות יצירתיים לניצול מקום במטבח שתוכלו לנצל לטובתכם.

סרט מדידה והופ לעבודה

לאחר שיצרתם לכם רשימת חלומות למטבח, הגיע הזמן למדוד. למטבח קטן או מטבח גדול יש נתונים שונים, ועל כן התכנון יצטרך להיות בהתאם. תוכלו להעזר באיש מקצוע שיעזור לכם עם שלב המדידות, או שתוכלו לעשות זאת בצורה עצמאית. בעת המדידה, צריך לקחת סרט מדידה ונייר ולבדוק את האורך והרוחב של החלל בו עתיד להיות המטבח, וכן את הגובה, האורך והרוחב של האלמנטים שמתוכננים להיות בחלל כמו ארונות מטבח, אי, חלונות ועוד. כמובן שלאחר סגירת ההזמנה מול חברת המטבחים, היא תגיע ותעשה מדידות משלה.

התאמת המטבח לסגנון החיים שלכם

כשחושבים כיצד יראה המטבח החדש, ובאילו מקומות נשים את אביזרי המטבח, צריך לקחת בחשבון כמה פרמטרים: תחילה, חישבו על עיצוב המטבח כך שיתאים לסגנון חייכם – האם אתם אוהבים לבשל בתדירות גבוהה, כמה חשוב לכם האירוח, כמה אנשים יבשלו במטבח וכדומה. לאחר מכן, תחשבו האם תרצו שהמטבח יהיה קשור לחדר האוכל? או שמא תרצו שהוא יהיה פתוח? ואילו אביזרים צריכים להיות במטבח כך שישמשו אתכם בצורה הנוחה ביותר. כשחושבים על האביזרים במטבח צריך לחשוב כיצד לפרוש את המקרר, הכיריים והכיור – שלושת האלמנטים החשובים ביותר בעיצוב פנים ובעיצוב מטבח.

בחירת מטבח לפי טעם אישי

כשאתם מבקרים בבתים של חברים, או אפילו רואים סגנונות מטבח בקטלוגים או במסעדות, תמיד יש מטבח אחד שמושך לכם את העין. את המטבח עליכם לתכנן בצורה כזו שיתאים להעדפות שלכם, בהלימה עם מראה פינת האוכל והסלון. ישנם סוגי מטבחים שונים כמו מטבח פרובנס שקו העיצוב שלו הוא כפרי, עם צבעים חמימים ועדינים, או מטבח מודרני עם קו מינימליסטי ונקי. אתם תבחרו מה שהכי מדבר אליכם.

תאורה

כשמבשלים במטבח, חשוב שתהיה תאורה מתאימה לכך כדי שתוכלו להפיק את המיטב מהזמן במטבח. תאורה במטבח היא אחד הדברים הכי חשובים, משום שהאור בחלל צריך לשרת אתכם באזור הכיריים ובמשטחי העבודה השונים. מלבד תאורה שתהיה פונקציונאלית, כדאי לשלב גם תאורה לצורך אווירה שתאיר איזורים ונקודות עיצוביות עליהן תרצו לשים דגש.

בחירת חומרים

בתכנון מטבח, חשוב להשתמש בחומרים שלכל אחד מהם פרקטיקה שונה, יתרונות שונים ויצירת מראה למטבח. למשל במטבח פרובנס, השימוש בחומרים יהיה מבוסס על עץ וחומרים טבעיים, ובמטבח מודרני החומרים יהיו כמו בטון או משטחי שיש. לכן, חשובה בחירת חומרים מתאימה ועם איכות גבוהה שתשרת אתכם לאורך זמן.

פתרונות אחסון

הרבה פעמים קורה לנו שאנחנו קונים כל מיני גאדג'טים למטבח, ואביזרים שהדליקו אותנו בחנות, וכשאנחנו חוזרים הביתה אנחנו מגלים שאין לנו מקום במטבח לאחסן אותם. כשאתם מתכננים את המטבח, חשוב להשאיר מספיק מקומות לאחסון, אבל מעבר לכמות מספקת של אחסון, חשוב שהוא גם יהיה נוח ונגיש. האחסון לא אמור לגרום לכם להתאמץ להגיע אליו, ולכן מטבח עם הרבה מגירות, כאלו שיותאמו לגובה שלכם ולא יהיו גבוהים מידי או נמוכים מידי יהיו המומלצים ביותר.

לסיכום

תכנון מטבח הוא עסק מעט מורכב, ובו זמנית חוויה מדהימה ויצירתית. כשאתם בוחרים בגביר מטבחים לעזור לכם בתכנון ועיצוב המטבח, אתם יכולים לסמוך עלינו שתקבלו את המטבח אותו דמיינתם, לפי כל הדרישות שלכם. החברה שלנו בוחרת את חומרי הגלם האיכותיים ביותר, יחד עם סגנונות עיצוב מגוונים ופתרונות פרקטיים וחדשניים למטבח.