איך מנקים ארונות מטבח

מטבח נקי

רכשתם מטבח חדש, נכנסתם אליו והגיע הזמן גם לנקות אותו? איך תעשו את זה בצורה נכונה, בקלות, ביעילות ובצורה שתשמור על הארונות שלכם. במאמר הבא נביא לכם מספר טיפים לניקוי מוצלח של ארונות המטבח שלכם.

הכי פשוט – מטלית מיקרופייבר

לפני שאתם מתחילים להסתבך עם חומרי ניקוי שונים העלולים להרוס לכם את הארונות דבר ראשון  קחו מטלית מיקרופייבר פשוטה שטפו, סחטו אותה והעבירו אותה על הארונות. בדרך כלל הלכלוך יורד בקלות אלא אם כן מדובר בכתם קשה במיוחד או בחיפוי לא מוצלח של ארונות מטבח.

ניקוי לכלוך מצטבר בתוך הארונות

מידי פעם חייבים לערוך ניקוי יסודי ולנקות בתוך הארונות את כל הלכלוך המצטבר. הדרך הנכונה לעשות את זה היא להשתמש בחומץ לבן, משחת שיניים ומטליות רכות. דבר ראשון לאחר ריקון הארון תשאבו את פירורי המזון בשואב אבק. לאחר מכן מכן נגבו עם מגבות נייר את הלכלוך. אם הלכלוך קשה במיוחד היעזרו בחומץ ובמשחת שיניים. היזהרו שהמשחה לא תפגע בחיפוי החיצוני של הארונות.

איך מנקים את הפינות בארונות?

לניקוי הפינות יש פתרון מיוחד. משתמשים במברשת שיניים . טבלו את המברשת במים עם מעט סבון והברישו בעדינות את הפינות והחריצים. בדרך כלל תוך שניות ספורות הלכלוך יעלם. לאחר מכן יש לנגב עם בד נקי ורך את המקום  ולאחר שהוא מתייבש לנגב שוב כדי להחזיר את הברק.

ניקיון כתמי שומן בארונות מטבח

לניקוי כתמי שומן קשים קיים פתרון מעולה. המיסו 3 כפות סודה לשתיה בתוך מים חמים. את התמיסה שנוצרה שפכו על כתמי השומן ושפשו בעדינות בעזרת ספוג. לאחר מכן נגבו את האזור עם מגבת רכה. אם הכתמים עקשניים תוכלו להשתמש בחומץ לבן אך אל תשכחו לשטוף אחרי זה את האזור במים. הכוונה היא  לעבור עם סמרטוט ספוגה במים על האזור וכמובן לא לשפוך ממש.

לסיכום

ניקוי נכון של ארונות מטבח הוא דבר שצריך להשקיע בו. אך התוצאה שווה אם תשקיעו ותפעלו לפי הכללים תשמרו על המטבח שלכם במצב טוב יותר. בדרך כלל מספיק לנקות את הארונות אם מטלית מיקרופייבר פשוטה אך יש מקרים בהם זה לא מספיק וצריך להשתמש בפתרונות אחרים מותאמים.