כמה זמן מחזיק מטבח

שמירה על מטבח חדש

כאשר בונים מטבח או משפצים אותו, חייבים להבין שהזמן עושה את שלו, במטבח יש עיסוק רב במים, אוכל ומכשירים שונים, כל אלו הופכים את המטבח לבעל תוקף חיים מוגבל. אך חשוב לדעת שניתן להאריך את חיי המטבח שלכם, על ידי בחירה מושכלת ונכונה של חומרים ואיכות הבנייה וההתקנות. בשביל חדש מטבח שיחזיק לכם לשנים רבות, תצטרכו לדעת לא להתפשר כבר מהבחירות הראשונות.

החשיבות במטבח שיחזיק חדש לאורך זמן

מבין החדרים השונים, אין ספק שלמטבח יש מקום מרכזי, הרבה פעמים זהו המקום בו יושבים לאכול ארוחות משפחתיות, מבשלים יחד, ובכלל המון מההתנהלות היום יומית מתבצעת שם. לכן יש המון עניין בכך שהמטבח שלכם יחזיק לכמה שיותר שנים במצב מיטבי לפני שיידרש חיזוק או בנייה מחודשת. יש בתים שבהם אוהבים לבשל, מה שאומר שזה אולי החדר שיבלו בו הכי הרבה זמן!

כמה זמן יכול להחזיק המטבח

בדרך כלל, אם מדובר בבנייה ישנה, יכול להיות שהמטבח כבר במצב שדורש חידוש, אך במידה ואתם בונים את המטבח מחדש, יש אפשרות שהוא יוכל להחזיק רענן ושלם למשך שנים רבות, אפילו עשרות שנים אם מדובר בבנייה מחושבת במיוחד. חלקים שונים במטבח, כמו צנרת או צבע הקירות והארונות, עשויים להיות חלקים שתידרשו לתקן ולחדש לאחר כמה שנים בודדות, אך בבנייה וחשיבה נכונה, יוכלו גם החלקים האלו להחזיק מעבר לכך.

איך שומרים על המטבח לאורך שנים ארוכות?

בשלב ראשון כמובן חשוב לקנות בחברה איכותית כמו גביר מטבחים, חברה שתקפיד על שימוש בחומרי גלם איכותיים ולא תתפשר בשום שלב. אחרי שאנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שהמטבח שלכם הוא האיכותי ביותר שקיים, כמו שיש אצלינו בגביר מטבחים.

אלו הכללים להאריך את חיי המטבח:

  • ניקוי הארונות בעיקר במים – אם אין כתם חזק ומסיבי עדיף להפחית שימוש בחומרים חריפים, שעלולים לפגוע בארונות
  • מים לא אמורים לחדור לתוך הארונות – אם יש נזילה בברז או משהו שממלא את הארונות מים, צריך לטפל בנזילה בהקדם כדי למנוע ריקבון בעץ. ובנתיים לשים משהו לאיסוף המים.
  • תחזוקה שותפת קבועה – נשבר ציר? דלת נפלה? לתקן זריז, הטבע האנושי ברגע שמשהו קטן מתחיל לחרוק זה גורם לנו להתחיל לזלזל ולהספיק לתקן מה שיוביל לעוד תקלות.

בחירות מושכלות

כחלק מהתהליך חשוב לבחור בצורה מושכלת לא רק על פי אסתטיקה, ולשלב את האיכויות של החומרים וההתאמות שיעשו את המטבח שלכם מוגן ככל האפשר כנגד הזמן. מטבח מודרני לא חייב לכלול רק אסתטיקה או רק איכות, היום מתאפשר לכם לבנות מטבח שיראה יוקרתי, כפרי, או כל סגנון מיוחד כמו מטבח פרובנס, שלא נופל באיכות חומריו ומרכיביו מכל מטבח איכותי בשוק שניתן לבנות.

לסיכום

המטבח שלכם יכול להחזיק לשנים רבות כל עוד תוודאו שאתם בוחרים נכון, עובדים עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, כך שתוכלו להגשים חלום ולבנות מטבח בסגנון שאתם רוצים שלא יתחיל להתפרק תוך שנה או שנתיים.