כמה עולה מטבח חדש?

כמה עולה מטבח

להקים מטבח, מאובזר ואיכותי, זה סיפור לא קטן ולא זול, יש הרבה מאוד פרמטרים הנכנסים לסיפור, והרבה משתנים שצריך לקחת בחשבון. ובכל זאת צריך להתחיל להיכנס לעניין, לאגד את כל הדברים שאתם זקוקים להם ורוצים שיהיה במטבח שלכם, ובכך להגיע להבנה כמה כל הסיפור הזה יכול לעלות לכם. אלו כל הדברים שתצטרכו לקחת בחשבון בכדי לדעת כמה יעלה המטבח החדש שלכם.

עניין של תקציב

הרבה פעמים אנשים מתחילים בהצבת תקציב, מכיוון שיש הרבה אופציות, תוספות, ובחירות שונות שיכולות להטות את המחיר, זה טוב לעשות עם עצמכם את ההחלטה שתשאיר אתכם במקום המתאים לכם. מטבחים יכולים להתחיל מאלפים בודדים ועד עשרות אלפים, ולכן חשוב להגדיר מראש תקציב.

מה משפיע על מחיר המטבח? יש כמה דברים

סגנון המטבח הרצוי

בעולם המטבחים קיימים סגנונות רבים של מטבחים ואחד המפרמטרים המשפיעים הוא סגנון המטבח. במטבח מודרני למשל מתאים מאוד להשתמש בידיות אינטגרליות שהן יקרות בהרבה מידיות רגילות. לאומת זאת במטבח אנגלי לייט מקובל להוסיף עיטורים שמשפרים את מראה המטבח והם עוד אלמנט שמייקר את המטבח.
יש כמובן גם מטבחים מעץ מלא ודומיהם, אם אתם מעוניינים במטבח יוקרתי במיוחד, העלויות יכולות להגיע גם למאה אלף שקלים, ואלו שיש להם את המרחב וההון, יכולים להגיע לעלויות של מאות אלפי שקלים. מכיוון שיש היום גם מטבחים חכמים המון דברים מיוחדים שלא כל אחד צריך אבל עדיין רבים רוצים, יש אופציה לבנות מערכות חכמות ולהשקיע הרבה במטבח החדש שלכם מה שיהיה ניכר כמובן גם בעלויות שתגיעו אליהן.

גודל המטבח הרצוי

בסופו של דבר מה שמשפיע הכי הרבה על המחיר זה גודלו של השטח, כי הוא קובע כמה ארונות יהיו שם… נהוג לחשב בחישוב גס את מחיר המטבח לפי מטר רץ ואז כמובן תלוי בחומרים ובסגנון. כמובן שניתן גם להכניס למטבח גדול את המינימליזם, לפעמים ריבוי ארונות יוצר תחושה כבדה. זה כבר תלוי בצורך של כל משפחה לפי מה שמתאים לה.

שימוש בקלפות ומגירות

מגירות וקלפות מכילות מנגנונים יקרים של הרמה, מסילות, צירים ועוד דברים שמייקרים מאוד את המטבח. מעבר למחיר הארון כל מגירה יכולה לייקר את המטבח בכ – 300 ₪, ועכשיו בואו נחשב, מטבח בגודל סטנדרטי של 10 מטר רץ, יכול להכיל בתוכו (רק בארונות התחתונים) כ -15 מגירות לפחות, מה שאומר בלי ועם מגירות ההפרש יהיה של 4,500 ₪! כנל לגבי קלאפות, ולכן שימו לב לכמות הקלאפות והמגירות שאתם מעוניינים שיהיו במטבח.

סוג השיש

יש חברות מטבחים שפחות מתעסקות בשיש ויש שיותר, אנחנו חושבים שזה חלק שחשוב לזכור כי לקוחות מכניסים אותו לתוך התקציב המתוכנן. סוגי השיש הנפוצים הם: אבן קיסר, גרניט פורצלן, גרניט טבעית. טווח המחיר לסוגי השיש מתחיל בכ- 700 שקלים למטר (דגמי אבן קיסר זולים בעיקר) ועד ל3,000 ₪ למטר (דגמי גרניט טבעית ודגמים חדשים של גרניט פורצלן) יש גם זולים יותר כשיש חברון אבל פחות מומלץ.

איך להתחיל לתכנן את המחיר?

השלב הראשון בתהליך זה להתחיל לתכנן, חשוב שהמטבח יהיה מותאם עבור הצרכים לכם מבחינת פונקציות, סידור, עיצוב וכדומה. תנסו לחשוב בצורה פרקטית למרחב שיש לכם, בכדי שתוכלו לנוע בקלות במטבח. חשוב שבשלבי התכנון תקבלו סקיצה ברורה ומוקפדת של מה הולכים לבנות והכין כל דבר יהיה ממוקם, כך תקבלו תמונה שלמה של מה שצפוי לכם, בנוסף שימו לב שכם אביזרים נלווים הם חלק מהעלויות, וזה משהו להכניס למשוואה.

לסיכום: כמה עולה מטבח?

אם אנחנו מדברים על רמת גימור גבוהה שימוש במגירות ובקלפות, שיש איכותי המחיר ינוע סביב ה – 6,000 ₪ – 12,000 ₪ לכל מטר רץ.
רמת גימור סטנדרטית, שימוש מופחת במגירות וקלאפות ושיש סטנדרטי יביא את המחיר לאזור ה – 3,000 ₪
ברמת גימור נמוכה ניתן גם למצוא מטבחים במחירים של 1,000 ₪ ואפילו פחות למטר רץ, אבל זה לא משהו שהיינו ממליצים עליו.